onsdag 5 september 2012

Shopping och körning i San Francisco!

Jaha, idag trodde jag att det skulle bli en "vanlig" dag igen. Och det var det väl på sätt och vis, jag gjorde väl inget märkvärdigt så egentligen...

Efter att jag kört Bea till skolan tog jag mig till "Social Security Office" för att lämna in mina papper så jag kunde få "a social security number", typ amerikanskt personnummer. Chockades av hur snäll mannen i luckan var. Han sa att det var ca 1h väntetid, jag svor till och han frågade om jag hade någon tid att passa. Jag sa som det var, jag hade bara 1h (55min kvar just då) parkeringstid. Han bad att få se papprena igen, skrev något i datorn och sa sedan att de skulle försöka fixa så jag fick komma in tidigare. Och 35min senare så var det min tur och jag var där ifrån i god tid för att hinna till bilen! Så snäll människa! (böterna är inte nådiga här...)

Efter det så blev det en liten shoppingtur. Dock så var jag 30min tidig till Charlotte's Web, så tog en liten fika på Peet's Coffee shop! :) Blev en Chocolate & Caramel Swirl (tyckte att namnet lät gott). Visade sig att det var en kall dryck, som påminnde om choklad- & kolaglass med lite eftersmak av kaffe! :D Sjukt gott! Väl på Charlotte's Web blev det en t-skirt. Ska nog tillbaka till helgen dock, för de skulle ha rea då :)

Jag gick vidare och hamnade på Papyrus. Väl därifrån var jag en tavla och en bok rikare... däremot var plånboken lite fattigare, för det va ingen billig affär!

Hem en sväng och lämna sakerna, och sedan bar det av in till San Francisco för att hämta Sammy från skolan. Det gick faktiskt JÄTTEBRA att köra där! Mycket bättre än vad jag trodde det skulle gå första gången! Har en fin bild på min parkering, va riktigt roligt att parkera där! :D haha









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar