torsdag 20 september 2012

Liten utflykt och nya skor

Jaha, nu var det ett par dagar sedan sist. Har inte hänt något speciellt intressant under de dagarna dock.

Igår åkte jag till Lafayette tillsammans med Emma och åt lunch med två andra svenska tjejer (som jag inte kommer ihåg namnet på).. De var jättetrevliga, även om vi fick igång en diskussion ang Iphone 5 (de va apple fans båda två), fast de roliga för mig va att jag bara satt och berättade om Samsungs reklamer, och de blev lite småsura på mig tror jag :P haha
När vi klev av spårvagnen i Lafayette, så var det första vi såg ett fält med en massa vita kors på. Vi hann dock inte ta reda på vad det va för något, men vi ska tillbaka någon annan dag och ha lite mer tid! :)
När jag gick hem från spårvagnen så såg jag en kolibri! Den va sååå liten! typ 8cm hög eller nåt! Så fin! :D Hann tyvärr inte få fram kameran dock :(

Igår fick jag även mitt godkännande från YMCA, så imorgon ska jag och Emma träna! Äntligen!! Tyvärr gick det ingen zumba imorgon, så den får vänta till nästa vecka.. Men idag var jag då tvungen att köpa mig ett par nya joggingskor, då de jag har håller på att falla sönder! Gick (i princip) till närmaste affär som jag visste hade joggingskor, och jisses vilken service!! :D Kommer lätt rekomendera folk att gå dit!

Först fick jag gå barfota fram och tillbaka medan han kollade på hur jag belastade fötterna. Sedan föreslog han en viss typ av skor (i mitt fall "normal"), och började visa lite skor. Vi hittade ett par som jag gillade och sedan fick jag testa att springa på ett löpband medan han med en videokamera filmade fötterna. Sedan kollade han på filmen i datorn och såg till så att mina ben var raka när jag sprang, så skorna inte gjorde så att jag belastade snett!

Sjukt bra service! Och när jag sa att jag inte ville betala mer än $100, så sa han bara okej och rekomenderade de jag köpte, som "bara" kostade $69.. Sjukt nice ställe!

Sedan blev det en smoothie och en kaka på ett fik på andra sidan gatan :) passade på att försöka sola benen lite också.. ganska facinerande att jag verkligen inte blir sombränd på benen, trots att jag går i shorts nästan hela tiden!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar