måndag 27 augusti 2012

Picknick och grillning

Jaha, nu låg jag en dag efter igen.. så det här inlägget är om vad som hände igår(söndag).

Något ganska roligt dock, är att jag har nästan helt börjat tänka på engelska, och översätter till svenska när jag ska skriva här. Mysko egentligen hur snabbt hjärnan ställer om sig.

Men iaf.. igår var det en picknick med Bea's skola. Väldigt trevligt. Alla som jag träffar är sjuuukt artiga och glada och jag har fått mycket beröm för min engelska! ^^ Jag vet att jag är duktig på engelska, men det är ändå väldigt kul att höra från andra människor! :D 



 Det här är Evelyn, min "hostmum". En glad kvinna som skrattar mycket, förutom på morgonen när hon ännu inte fått sitt kaffe. :P haha Det var något av det första jag fick veta när jag kom hit!
 Bea, letar efter något att fylla muggen med. 
 Sedan klättrade hon och jag lite. Brant så in i sjutton, och tyvärr så var inte riktigt utsikten värt det...
 ... då det var ganska mycket träd ivägen. Detta kortet visar mer av utsikten än vad vi såg, då jag höll ut kameran väldigt långt åt tidan för att kunna ta det.
Sammy efter lite vattenkrig, dyngsur va han!
 Bea var ännu blötare, dock syns det mest på hennes byxor då tröjan redan var mörk. 


 Senare på kvällen var vi hos ett par vänner till min familj. Vi åt grillat, och sen tände de den här gulliga elden.
 Barnen satt inne och gjorde saker av färgad silvertejp.
Grillade marshmallows..
 ...och gjorde sedan en "smore". Det är kex, marshmallows och choklad. Dock var inte chokladen god... :P
När jag ska prova min..

"Smore" är en sammansättning av orden "some more", eftersom man tydligen omöjligt bara kunde äta en... de hade rätt. Dock, till mitt försvar, så gjordes den första med "barnens choklad" och den andra med "vuxen choklad"!
 Man fick dock passa sig för att inte få marshmallowsen överallt...

Bea's handväska när hon var klar med den. 

1 kommentar: