torsdag 30 augusti 2012

En vecka

En vecka har jag nu varit i Berkeley. Den har delvis gått jättefort, samtidigt som den har gått otroligt långsamt ibland! Fortfarande massa "måsten" när det kommer till pappersarbete, hade hoppats att jag skulle få slippa det när jag väl kom hit.. men eh.. inte det! Började däremot tänka på engelska redan innan vi ens lämnat New Jersey :P (3 dagar var jag där)

Och idag blev jag sur på skolan.. men det har jag redan dampat ur om på både facebook och G+, så det behöver vi inte ta igen :P

Har lite fina bilder dock, på skolan när jag fick min lilla promenad. 

På kvällen målade jag och Bea naglarna :) hon gillade mitt magnetnagelack, så hon skulle testa det nästa gång tänkte hon! :D Sedan lekte vi lite med mina Poi ^^ de va jätteduktiga, men då de va i pjamas redan lägger jag inte upp några av bilderna jag tog :)

Imorgon är det skola för barnen som vanligt, och på kvällen är det "mormors" 89års-dag! Så vi ska äta på restaurang. Tycker det ska bli riktigt trevligt att träffa henne längre än 5min. Tycker det är lite coolt att hon faktiskt flydde från Tyskland -39 :) Fick se en "krydd-ask" som hon hade lyckats få med sig där ifrån, en av de få ägodelarna hon har från Tyskland.. :)

 En park vid Laney College
 Lite fin vass, eller något liknande 
och självklart en fin bild på mina fiiina naglar! 

Sedan var jag i källaren lite idag... jag tror jag har kommit på vad som hänt de tidigare 3 Au Pairerna!! .....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar