onsdag 29 augusti 2012

Köra bil och skola

Att jag överlevde dagen igår känns som ett mirakel! :P Jag fick köra bil för första gången, körde och hämtade Bea från skolan (Evelyn var med). Det gick mycket bättre än förväntat, men jag har ryckningar i vänster ben och höger arm när jag kör! :P haha Alla bilar (i princip) är ju automatare här, så det var ingen växling och ingen koppling att trycka ner.


Det här var den lilla bilen jag körde. Som sagt, inga problem. Sedan skulle jag köra till skolan på kvällen, och det gick över förväntan dit också, och då var jag ju helt själv i bilen. Snacka om nervös! Men det gick bra dit också. 

Ironiskt nog, så har jag inga bilder från fotografi-kursen. Ska se om jag kan fixa lite senare. Kursen var dock inte alls som jag trodde att den skulle vara. För det första, så var jag lite trög, för det stod i beskrivingen att vi skulle lära oss framkalla våra egna bilder.. men jag trodde ändå, fram till igår, att det var digitalkameror vi använde, vilket det självklart inte var. Så, en kamera med film ska jag försöka hitta. Eventuellt har Evelyn en som jag kan låna. För det andra, så stämde inte beskrivningen helt, så det är enbart svartvita kort som jag kommer att ta i kursen. Men trots detta, så ska jag läsa kursen. Jag tycker att det verkar väldigt intressant ändå! Hoppas att jag kan få till några riktigt fina bilder under kursens gång.

Tillbaka till bilkörandet då, för jag var ju tvungen att ta mig hem där ifrån också! Satte mig i bilen och var hyffsat säker på vart jag skulle åka. Började köra, kommer ut på motorvägen.. och så börjar en snubbe att tuta på mig! Jag tyckte såklart att han va en total idiot... tills jag insåg att jag inta hade några lysen igång. Shit, hur sjutton får man igång dem då?! Börjar leta efter det sammtidigt som det kommer en korsning på vägen, ska jag av eller inte?! Total panik och jag svänger av iaf, och har ingen aning om vart jag hamnade. Kom till en korsning med en bensinmack där jag tyckte att där kunde jag ju stanna till och lugna ner mig lite.. men jag fick inte svänga höger i den korsningen! Så fick fortsätta rakt fram. Jag hade vid den här tiden fått igång ljuset iaf! Fick köra rakt fram och såg därefter en skylt med "San Francisco" och "24" på, min väg! Woho! Följde skyltarna och lyckades ta mig hem utan några större problem. 

*Pust* vilken kväll alltså.. tur att det är en vecka till nästa gång! :P 

2 kommentarer:

  1. HAHA.. efter jeff dunham trodde jag aldrig att jag skulle behöva se dig i en prius syrran XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. En BLÅ Prius till och med!! ;) Det var typ det första jag tänkte på!! xD hahaha

      Radera