onsdag 24 juli 2013

Helg i Los Angeles, Universal Studios, del 2

Förra inlägget blev inte så jättelångt pga brist på kort. Men nu har jag fått korten från mina kompisar också, så här kommer resten av dagen! :D

Efter Jurassic Park åkte vi "The Mummy", inga bilder dock. Den var helt okej, men inte för den tiden vi fick vänta! Sedan blev det mat (inte häller några bilder) och sedan begav vi oss till kön för att åka på studeo-rundturen! Jisses.. den gick ganska fort framåt, och vi stog inte still speciellt ofta.. och ändå tog det 1h 20min att komma fram! Kort var inte tillåtna under turen. Men vi fick se lite olika platser, bla. "Whoville" från Grinchen, en pool där de spelat in delar av Hajen och en "tunnelbana" som varit med i lite olika tv-serier. Väl inne i tunnelbanan blev det jordskalv, taket rasade in, en lastbil kom krashandes emot oss och självklart kom det ett tåg! Och sedan en flodvåg :P haha det var ganska roligt faktiskt!

Sedan fick vi komma in i "King Kong 3D" studion, och vara med om en fight mellan King Kong och dinosaurier. Vi körde även igenom ett ställe där ett helt flygplan krashat. Det var ett riktigt flygplan som de köpt och sedan "krashat".

Sedan sprang vi runt på resten av stället, och mycket av tiden bestod bara i att ta foton med en massa roliga figurer. Men vi åkte Simpsons-attraktionen (en "bergodalbana"), gick spökhuset (enorm besvikelse! tråkigare än Lisebergs, och då måste man anstränga sig!) och kollade på en kort Shrek-film i 4D. :)

Kände mig otroligt lång då detta faktiskt var personer i dräkter!


Rafa och jag tillsammans med besättningen från Apollo 13. Film-kapseln i bakgrunden!

Min nya pojkvänn... :P haha man kunde ju önska iaf!

Framför Simpsons-ingången. 

Någon som vågar säga Beetlejuice 3 gånger? ;)

Den äter upp  mig!!! AAAHHHH!!!
Hela gänget framför Transformers. Borde egentligen varit i "del 1", men hade inte bilden då... 

Efter den här dagen var vi extreeeeeemt trötta, med tanke på att vi bara sovit 3-4h på is-bussen! Så vi åkte till vandrarhemmet, gjorde oss i ordning och gick sedan och åt mat på Hard Rock Café. Totalt slöseri med pengar, då vi va så trötta att vi inte njöt av att vara där ändå! Men men.. det här var iaf första dagen i LA! Imorgon kommer ett nytt inlägg om söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar