tisdag 23 juli 2013

Helg i Los Angeles, Universal Studios, del 1

Den här helgen som var, så åkte vi ner ett gäng till LA! Det var helt klart något som stod på min "att göra"-lista innan jag åkte hem! Så, i fredags natt tog vi bussen ner.. ALDRIG igen! Billigt, ja. Bekvämt, funkade. Värme, -20!! Fy farao va kallt det va! Full AC igång! Vi satt och huttrade! Man ska inte behöva gå ur en buss och känna "åhh, äntligen lite värme!", då är något feeeeel!!! Så huttrande stod vi utomhus och återfick sakta värmen samtidigt som vi väntade på en kompis.

Första dagen åkte vi direkt från busshållsplatsen till Universal Studios Hollywood! Sååååå roligt!! :D Något vi inte tänk på tidigare dock, är att alla attraktioner var med 3D glasögon, stora skärmar och liknande. Inga faktiska bergodalbanor!

Innan vi åkte med bussen! Jag, Aya, Bruna och Rafa :)

Påväg till ingången! Rafa gillade inte att jag tog kort :P

ehm... en apa? :P haha Universals City Walk
Vi började med Transformers 3D! Sjukt rolig var den! Man satt i en vagn, som åkte på ett räls (typ sagoslottet variant), men alla väggar var typ skärmar, så det såg ut som att man flög runt och slogs med Megatron och hela vagnen skakade och man slängdes åt sidorna för att "ducka" för saker när de kom flygande. Sjukt rolig!! :D

Ingången till Transformers

En av bilarna som användes i senaste filmen!

och så fick jag självklart träffa Bumblebee och Optimus Prime. 
Efter det så åkte vi Jurassic Park, den enda som faktiskt var en "riktigt" attraktion. Typ som FlumeRide, fast man satt i en båt (5 platser på 4 rader). Jag satt längst fram... jag blev blööööt!! Syns inte så bra på bilden, men mina shorts är genomdränkta, likaså överdelen av tröjan. Magen är typ torr, då den skyddades av bommen som höll fast oss..

Aya, Natalia, jag, Rafa och Sebastian (Natalia's bror). Bruna tog kortet (då alla andra vi bad inte kunde få ett vettigt kort!!)

Utanför ingången till Jurassic Park

Aya och jag i minion-hattar! :D

Jag väntar fortfarande på bilder från Bruna, då min mobil dog så jag själv inte kunde ta mer kort! Så det kommer helt klart en "del 2" snart! :) Men jag måste säga att jag verkligen älskar det sista kortet! ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar