söndag 28 juli 2013

Alcatraz

Idag, med 10 dagar kvar i USA, så har jag äntligen varit på Alcatraz! Det var väldigt häftigt! :D På vägen dit dock så blåste det så mycket att mina ögon vattnades, kändes som att jag stog och grät för att jag skulle till Alcatraz.. vilket jag kanske hade gjort om jag faktiskt hade hamnat där när det var öppet! Kallt, blåsigt och molnigt var det! San Francisco på sommaren är inte roligt! Men iaf..

Tog över 100 bilder, men kommer inte lägga upp alla på bloggen.. av ganska uppenbara skäl. Men det blir ändå väldigt många!! Jag gick runt inne på fängelset med hörlurar, och blev guidad runt när fd fångvaktare och interner berättade om hur det var att leva och jobba på Alcatraz. Det var häftigt! Cellerna de hade var verkligen små! Jag hade inte förväntat mig något stort, men blev ändå chockad över hur små de var!

Delar av ön var dock avstängd pga fågelbebisar! Dumma fåglar! Kan de inte ha sina bebisar någon annan stans?! Men man kunde iaf gå till alla bygnader!

I det stora hela, en sjukt häftig upplevelse! ... och nu gör mina fötter ont av allt gående!! :P






Vakttorn nr 1 (om jag inte minns fel..)






Fångvaktarna som pratade under turen

Internerna som pratade

Välkommen till ditt nya hem...

Lite dålig bild på hur utegården sett ut..

Utegården idag

Isoleringscell.. helt klart de största på stället. De släpptes dock bara ut 1ggr/veckan.


Mest kända fångar

ehm.. Isoleringens isoleringscell..? :P haha

Det närmaste jag kom att faktiskt bli fast där. De stängde aldrig in folk längre, då de aldrig va säkra på om dörrarna skulle gå att öppna igen... 



Mest kända flykt-"försöket". 3 fångar försvann, återfanns aldrig. 

Gjorde fake-huvuden och kröp ut ur ett förstorat ventilhål..

Och klättrade sedan upp här..


Energibyggnad




yeay.. jag kan ju låtsas att vädret var bra iaf!! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar