måndag 4 mars 2013

Tahoe!!

Den här helgen har jag varit iväg på skidresa till Lake Tahoe!! :D Det var fantastiskt! Vi bodde i South Lake Tahoe och åkte med bussen till Sierra at Tahoe på dagen för skid-/snowboard åkning! :D
Dock så tog jag skidlektioner i princip hela dagen 10-12.15 o 13-14.30.. så jag har inte så mycket bilder av backen tyvärr. Ska se om jag kan få fram det från någon av de andra som var där :)

Backarna hade de bara i 3 färger.  Grön, Blå, Svart. Dock så hade de "Svart diamant" och "dubbel svart diamant".
Så, för att försöka översätta till "svenska" färger..

                        Grön = Grön, ibland Blå
                           Blå = mellan Blå och Röd
           Svart diamant = svårare Röd och Svart
dubbel Svart diamant = svår Svart


Bruna och Kasia, som jag delade rum med. 



Min skidlektion. Min lärare Randy, minns inte namnet, jag och Amy. 

Jackrabbit... Svart diamant puckelpist! Jag överlevde!! xD haha

Blå backe

Grön backe

Man ser två små vita fläckar uppe vid toppen, det var där liften kom upp och där vi startade de flesta av våra åk på eftermiddagen. 

Köpte en söt liten nyckelring som minne. 



Hittade den här western butiken i stan :)

Funderade på att köpa denna, men tröjorna va äckligt dyra...

Syns inte så bra, men "snön" och stenen glittrar väldigt fint! 

Och det sista blev denna söta fotoramen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar