söndag 24 mars 2013

Space lördag

tja... i lördags så gjorde jag allt för att inte vara hemma i princip! "Farfar" skulle komma på besök, och Evelyn rådde mig till att säga hej, och sen springa för livet i princip! Lite lustigt, men i hennes egna ord: han är inte en trevlig människa.

Tydligen inte så lättsam eller pratsam, så hon föreslog att jag skulle se till att ha planer med mina kompisar så jag inte behövde vara hemma. Och ja, hon hade tyvärr ganska rätt. Var uppe en sväng i köket, bara för att vara artig och presentera mig, och han tittade på mig lite snabbt och vände sig sedan om igen... jag menar, hallå?! Skaka hand? Säga "hej, trevligt att träffas"... nope, ingenting! Men sen kunde jag gå där ifrån iaf med tanken att nu hade JAG varit artig iaf!

Så då begav jag mig ut för kvällens aktivitet, som var att tillsammans med Ronja och Aya besöka Chabot Space and Science Center! Vi såg på en cool film om stjärnorna inne i en sån där stor "dome", där hela taket är videoduken. (måste verkligen skaffa mig en nattlampa som projekterar stjärnhimlen på taket!). Sedan gick vi runt och lekte lite i utställningarna. Sedan bar det av ut till teleskopen (som egentligen var anledningen till att vi åkte upp). Vi fick se Jupiter och 4 av månarna! Såååå coolt!! Och även en väldigt inzoomad bild på månens yta! Det va väldigt häftigt att verkligen se kratrarna så tydligt! :D

Idag skulle jag ha åkt till Alcatraz med Rafa, Aya och Bruna... men det tyckte inte min mage. Fick väärldens magsmärtor inatt och kunde knappt sova.. så när klockan ringde vid 7, ville jag inte gå upp (och magen var fortfarande inte helt ok..). Så dagen blev tillbringad längre än vanligt i sängen och sedan så träffade jag Ronja och gick på lite shopping med henne! En ny skjorta till mig och en present till lillbrorsan! :)

Ritar "gubben i solen"



Ayano

Model för att visa hur en våg fungerar

Prövar att utföra uppgifter i "viktlöst" tillstånd




We are in spaaaaace!! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar